Post: ogólny

63 wyświetleń

KILKA FAKTÓW DOTYCZĄCYCH REAKCJI, JAKIE PRZEŻYWA PODCZAS ŚWIĄT.

Kilka faktów dotyczących reakcji, jakie przeżywa podczas świąt nasz organizm :) OBFITE JEDZENIE – po posiłku układ trawienny zaczyna pracować, a co za tym idzie potrzebuje być napędzony dodatkowym przepływem krwi w okolicach brzucha. Dochodzi więc do przesunięcia objętości krwi z okolic głowy (mózg) do partii około trawiennych. To usypia mózg, wpływa na jego chwilowe niedotlenienie, spowalnia jego działanie. JESTEŚMY SENNI ! WĘGLOWODANY... duża ilość węglowodanów czyli głównych i najważniejszych winowajców senności. Ziemniaki, kasze, makarony, ryż, chleb a także desery i kompoty, soki, nektary to obiadowi bywalcy więc ziemniaków z mięsem, z niewielką tylko ilością warzyw popijanych sokiem, a następnie spożywasz ciasto na deser to taka ilość węglowodanów (cukrów) ma prawo uśpić. Dlaczego? Węglowodany powodują, że w uproszczeniu nasza krew wypełnia się glukozą czyli pokarmem dla każdej komórki naszego ciała, w tym dla mózgu. Może ona jednak dotrzeć do komórek dopiero dzięki insulinie hormonowi, który otwiera drzwi komórek i wpuszcza glukozę do środka. W całym tym procesie sporą rolę odgrywa również TRYPTOFAN jest to aminokwas o działaniu nasennym, sprzyjający zasypianiu. W dużych ilościach zawarty jest w mięsie, w soi i produktach sojowych, jajach, serach żółtych czy mleku. Zatem posiłek, który zawiera zarówno dużo węglowodanów jak i mięsa usypia skuteczniej. Oprócz tego tryptofan pełni funkcję regulatora hormonów. Po obfitym posiłki z łatwością dostaje się do ośrodkowego układu nerwowego i wykonuje swoją pracę: nasenną i sprzyjającą dobremu samopoczuciu, błogości. Wspomniana duża ilość węglowodanów w posiłku, a co za tym idzie wysoki poziom glukozy sprawia, że organizm próbuje uratować nas przed przecukrzeniem. Wyrzuca z trzustki dużo insuliny by ta mogła obniżyć poziom glukozy we krwi i doprowadzić do bezpiecznego stanu. Niestety zwykle kończy się to obniżeniem poziomu glukozy we krwi poniżej odpowiedniego poziomu i organizm wchodzi w stan hipoglikemii. Ta usypia i dodatkowo powoduje olbrzymią chęć na słodycze. Znasz ten stan❓❓❓ ZA DUŻO JEDZENIA ilość również odgrywa znaczenie. Jeśli systematycznie jemy zbyt duże porcje, w pośpiechu, nie czekamy aż sygnał o sytości dotrze do mózgu, co zajmuje około 20 minut, wkładamy do ust kolejne kęsy, które obciążają układ trawienny to koło się zamyka. Senność po jedzeniu gwarantowana. Oto kilka rad jakie możemy zastosować podczas kilku dniowego świętowania : 1. Możesz spróbować większość świątecznych potraw, ale niech będzie to naprawdę tylko kosztowanie, a nie całe porcje. Staraj się też wybierać potrawy bez panierek i majonezu. 2. Najlepiej nałożyć sobie wszystko na talerz, zamiast dokładać co chwilę nowe smakołyki dzięki temu zjesz dużo mniej. 3. Skup się na potrawach typowo świątecznych, na które czekasz cały rok. Zrezygnuj zaś z tych, które goszczą na Twoim stole częściej. 4. Jedz wolno i delektuj się wszystkimi smakami. 5. Pamiętaj o aktywności fizycznej. Krótki, ale intensywny spacer na mroźnym powietrzu pobudzi krążenie i metabolizm. 6. Nie wolno się głodzić, a następnie przystąpić np. do obfitego posiłku. Twój organizm potrzebuje określonej liczby kalorii w ciągu dnia, ale rozłożonych na kilka regularnych posiłków. Czym innym jest dostarczenie np. 1500 kcal w pięciu częściach, a czym innym spożycie ich naraz, bo Twój organizm nie da rady ich wtedy spożytkować, a cały nadmiar odłoży w postaci niechcianego tłuszczu. 7. Gdy jesteś gościem u rodziny lub znajomych i od kilku godzin siedzicie przy suto zastawionym stole, słuchaj swojego organizmu. Nie podjadaj, jeżeli nie czujesz już głodu. 8. Pamiętaj o uzupełnianiu płynów. Przed większym posiłkiem dobrze jest wypić szklankę wody z cytryną, a w jego trakcie pić wodę i słabą herbatę. Unikaj natomiast napojów słodzonych i gazowanych. 9. Unikaj ciast i słodyczy, ponieważ w trakcie świąt ilość spożytych kalorii i tak będzie większa niż zwykle. Jeżeli jednak Twoja silna wola idzie w zapomnienie na widok pysznych i słodkich wypieków, warto je spożyć w I i II dzień świąt do południa ( w rozsądnych ilościach ! ) 3 kawałki ciasta to już dodatkowe 900kcal :O Pamietaj, że zawsze przejdziesz przez święta bez szwanku jeśli wspomożesz organizm błonnikiem, który z kolei pomoże wchłonąć niepotrzebny tłuszcz z pokarmów. Większa ilość w tym dniu jest jego nawet wskazana :D WSZELKIEJ POMYŚLNOŚCI I DOBROCI TYCH MAGICZNYCH CHWIL, życzy dział odżywiania i suplementacji Akademii Piłkarskiej Hutnik Kraków 😀🐣🐰

Autor: Jarosław Adamczyk, data: April 2, 2021, 7:39 a.m.

GALERIA ZDJĘĆ

Brak zdjęć w galerii
Herb Akademii Piłkarskiej Hutnik Kraków Licznik odwiedzin: 9564,
Dzisiaj: 45
Ilość użytkowników: 1

Jak dojechać

ul. Tadeusza Ptaszyckiego 4, 31-979 Kraków